Introductie live streaming

Video werd in 2015 een belangrijker onderdeel van onze mediaconsumptie. Filmpjes op Facebook worden beter gewaardeerd door Edgerank, het gebruik van YouTube neemt nog altijd toe en we kunnen allemaal de pasgeboren neushoorntjes in onze favoriete dierentuin live volgen.

Het live volgen van een gebeurtenis, of het nu gaat om jonge dieren, International Space Station of het dagelijks leven in Tokyo, is niet alleen boeiend maar heeft ook een super hoge nieuwswaarde.

Timing

De kracht van live streaming zit ‘m in de timing. Videomateriaal hoeft niet meer vooraf of achteraf geproduceerd te worden, maar kun je nu steeds makkelijker met direct uitzenden. Dit kan heel makkelijk door Periscope of Meerkat op je telefoon te installeren. Je geeft je uitzending een naam en streamen maar. Je doelgroep kan direct meekijken via jouw telefoon (of ander soort camera). Unieke content met de juiste timing, dat is goud waard in het social media-landschap.

Bron: Emerce.nl & Dutch Cowboys

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s